aktualnosci

aktualnosci (433)

W tym dziale:

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ W NASZEJ SZKOLE

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ W NASZEJ SZKOLE (0)

13 października w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Edukacji Narodowej, potocznie zwany Dniem Nauczyciela.

Z tej okazji przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego złożyli serdeczne życzenia

wszystkim nauczycielom oraz pracownikom szkoły,

dziękując za trud wkładany w kształcenie i wychowanie młodego pokolenia,

poświęcenie i troskę.

Uczniowie wręczyli swoim nauczycielom

dyplomy "Cudownego Nauczyciela" i skromne upominki.

Nie zabrakło również podziękowań i życzeń od Dyrektora Szkoły.

Dzisiejszy dzień nauczycielom umilił słodki poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców. 

Drodzy pedagodzy, wychowawcy i pracownicy naszej szkoły

z okazji Dnia Edukacji Narodowej

składamy najserdeczniejsze życzenia ,

zdrowia, niewyczerpanych sił,

energii tak potrzebnej całemu gronu pedagogicznemu

do kształcenia młodych pokoleń,

aby przyszłość każdego z nas 

była jak najlepsza. 

Samorząd Uczniowski 

{gallery}DZIEN NAUCZYCIELA{/gallery} 

Zobacz artykuły...
BOHATEROWIE NASZYCH LEKTUR
poniedziałek, 21 czerwiec 2021 17:07

Uczniowie klas 7 i 8 w ramach projektu z języka polskiego "Bohaterowie naszych lektur" przedstawiali własną charakteryzację postaci z wybranej lektury szkolnej. Chcąc podzielić się swoimi pomysłami zebrali wszystkie zdjęcia i przygotowali prezentację.

Podsumowanie zajęć szachowych w bibliotece
piątek, 18 czerwiec 2021 07:20

Szachy ma bardzo długą historię, pochodzą prawdopodobnie z Indii. Wiemy, że w szachy grywano już w VI w. n. e. Każda rozgrywka wymaga opracowania różnych strategii, podejmowania decyzji. W trakcie gry aktywowane są jednocześnie, często przeciwstawne umiejętności intelektualne, a wszystko po to, by doprowadzić do zwycięstwa. 

Uczniowie klas drugich i trzecich Szkoły Podstawowej im. B. Chrobrego w Zawidowie, przez cały rok szkolny, w bibliotece szlifowali swoje umiejętności, opracowywali strategie, przestrzegali zasad fair play , uczyli się godnego zachowania zarówno w wypadku zwycięstwa jak i porażki.

Opanowanie tych prawdziwych wulkanów energii było wyzwaniem, działaliśmy w trudnym czasie pandemii, czasem musieliśmy nasze zajęcia zawiesić.
Z ogromną radością i satysfakcją podsumowaliśmy zajęcia, a dnia 17 czerwca 2021 roku uroczyście zakończyliśmy  nasze spotkania. Pan dyrektor wręczył dyplomy i drobne upominki przyszłym mistrzom szachowym.

DZIEŃ DZIECKA

Napisane przez
DZIEŃ DZIECKA
wtorek, 01 czerwiec 2021 10:11

Dzień Dziecka jest Waszym świętem,

świętem uśmiechu i zabawy.

Z tej okazji życzymy Wam

tyle spokoju ile tylko potrzebujecie

i tyle radości, aby życie nie wydawało się nudne.

Niech uśmiech promienieje

na Waszych twarzach,

a co dzień spotykają Was nowe przygody 

w gronie przyjaciół i kochającej rodziny. 

Dzieciom zostały wręczone upominki za co dziękujemy Radzie Rodziców i pani Monice Rokickiej.

Opiekunowie SU 

 

DZIEŃ MAMY

Napisane przez
DZIEŃ MAMY
poniedziałek, 24 maj 2021 06:42

Dzień Mamy jest jednym z najpiękniejszych 

świąt w roku, pełnym miłych życzeń i kwiatów,

będących wyrazem miłości i szacunku do naszych

matek, mateczek, matulek, mateniek.

My także postanowiliśmy w szczególny sposób

uczcić to święto, dlatego też dzieci

wraz z opiekunami SU przygotowały krótki

program artystyczny.

Wszystkie mamy serdecznie zapraszamy 

do obejrzenia występów (link poniżej)

i składamy najserdeczniejsze życzenia:

 

Życzę Ci Mamo, spokoju i słońca,

dni wolnych od trudu, wakacji bez końca

i marzeń spełnionych,

przyjaciół bez liku i pięknych 

dla Ciebie pisanych wierszyków.

Chcę, żebyś codziennie budziła się rano

z wesołym uśmiechem,

bo kocham Cię Mamo 

i nie wiem cóż mogę powiedzieć

Ci więcej. Dziękuję Ci Mamo,

całuję twe ręce. 

https://drive.google.com/file/d/1JYytZe9iYKPjDnbjHnJ-uywt9vyqSFMm/view

Trzecioteścik za nami
wtorek, 18 maj 2021 06:34

Uczniowie klas trzecich powoli kończą edukację wczesnoszkolną. Od września rozpoczną drugi etap edukacyjny. Właśnie przeszli swój pierwszy "egzamin". 13 maja napisali "Trzecioteścik". Swoje zmagania rozpoczęli od spotkania z Bratkiem, który zapewnił ich, że są świetnie przygotowani.  Razem z Bratkiem nasi uczniowie zastosowali również ćwiczenia relaksacyjne, po czym rozluźnieni oraz pełni zapału przystąpili do kolejnych części egzaminu. Rozwiązywali zadania z języka polskiego, matematyki i przyrody. To były dwie godziny pełne emocji. Z relacji nauczycielek wynika, że dzieci świetnie się spisały. Brawo. Czekamy teraz na wyniki ich pracy.

List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Dyrektorów i Nauczycieli
poniedziałek, 17 maj 2021 12:36

Wrocław 2021-05-17                                                                                                                                                                                     

                                                                                   

 Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

 

Trzecia fala pandemii koronawirusa opadła, dzienna liczba zachorowań zmniejszyła się do kilku tysięcy. Wprowadzone obostrzenia oraz masowe szczepienia realizowane w ramach Narodowego Programu  Szczepień przeciw COVID-19 „#Szczepimy się” przyniosły pożądane efekty. Przy tak intensywnym tempie szczepień za kilka tygodni powinniśmy osiągnąć
w naszym kraju odporność populacyjną.

Po długich miesiącach wymuszonej przez pandemię koronawirusa nauki zdalnej stopniowo wracamy do szkół: dzieci już uczęszczają do przedszkoli
i klas I-III w szkołach podstawowych, od 17 maja w trybie hybrydowym zostaną wznowione zajęcia w klasach IV-VIII w szkołach podstawowych oraz
we wszystkich klasach w szkołach ponadpodstawowych, od 31 maja nauka stacjonarna stanie się powszechna.

Marzenia się spełniają, tęsknota nie jest na próżno. Powrót
do normalności w oświacie na naszych oczach staje się faktem. Aż się chce wykrzyknąć - nareszcie! Powrót do szkół jest wielką radością, spełnieniem oczekiwań, realizacją pragnień. Przede wszystkim wszakże jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich uczestników szkolnych wspólnot, a także osób
i instytucji związanych z edukacją. Nie będzie jednorazowym wydarzeniem,
ale procesem. Przed nami trudny czas adaptacji, odnawiania relacji, reintegracji zespołów uczniowskich i pracowniczych, odbudowy wspólnoty. Powrotu
do formy psychicznej i fizycznej po długotrwałej izolacji. Uzupełniania zaległości i realizacji podstaw programowych z poszczególnych przedmiotów. Klasyfikacji uczniów i promocji do klasy następnej, wszak zajęcia dydaktyczne kończą się już 25 czerwca. Wśród wielu uczniów i rodziców pojawiają się
- co naturalne - obawy jak będzie wyglądał powrót do szkoły, lęk przed wzmożonymi wymaganiami i falą tsunami sprawdzianów. 

 W tych wyjątkowych chwilach gorąco dziękując za rzetelną i ofiarną pracę oraz ufając w kompetencje Koleżeństwa bardzo proszę o codzienny, promienny uśmiech, zwielokrotnioną empatię, życzliwość i wyrozumiałość. Proszę o wsparcie okazywane wszystkim uczestnikom szkolnej wspólnoty
i sobie nawzajem.                     

Mądrzy nauczyciele w starożytnym Rzymie mawiali: „nil mirari, nil indignari, sed intellegere” - nie dziwić się, nie oburzać, ale zrozumieć. Podążmy tym tropem. Wymagania powinny być dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów. Liczba sprawdzianów (zwłaszcza tych obejmujących większą liczbę jednostek lekcyjnych) winna mieścić się
w granicach rozsądku i być zgodna z postanowieniami wewnątrzszkolnego systemu oceniania. Roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych muszą zostać wystawione zgodnie z przepisami prawa oświatowego. Uzupełnianie braków oraz nadrabianie zaległości, które powstały podczas nauczania
na odległość potrwa dłużej niż kilka czy kilkanaście dni. Znów sięgnę
do skarbnicy mądrości starożytnych Rzymian: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo, sic homo doctus fit non vi, sed saepe studendo” (Tak jak kropla drąży skałę/kamień nie siłą, ale ciągłym padaniem, tak człowiek zdobywa wiedzę nie gwałtownie, nie od razu, lecz przez systematyczną naukę).

Spieszę poinformować, że Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczy
187 mln zł na dodatkowe zajęcia wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów, będą one dla uczniów dobrowolne. W ramach przeciwdziałania hipokinezji (długotrwałej bezczynności ruchowej) wdrażany jest ministerialny program „Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii”, przygotowany
we współpracy z Akademiami Wychowania Fizycznego w całym kraju.
W szkołach uruchomione zostaną dodatkowe, dobrowolne zajęcia aktywizujące fizycznie uczniów. Szkolenia adresowane do nauczycieli wychowania fizycznego oraz wychowania wczesnoszkolnego wzbogacające ich warsztat pracy oraz uprawniające do prowadzenia tych dodatkowych zajęć przeprowadzi Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Zajęcia dodatkowe, zarówno przedmiotowe, jak i aktywizujące ruchowo, będą realizowane
w czerwcu br. oraz od początku nowego roku szkolnego 2021/2022.
O szczegółach i terminach będziemy na bieżąco informować szkoły. Zapraszam ponadto do częstego odwiedzania stron internetowych Ministerstwa Edukacji
i Nauki (www. mein.gov.pl) i Kuratorium Oświaty (www.kuratorium.wroclaw.pl). Obie strony stanowią źródło rzetelnej, aktualnej i użytecznej informacji.   

Koleżanki i Koledzy! 

Przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Ciekawych czyli wyjątkowych, trudnych, niebezpiecznych. Z jednej strony obfitujących w niepokój i rozterki,
z drugiej pełne ważnych zadań i wyzwań. Tym bardziej potrzebne są dobroć
i solidarność, zaangażowanie i cierpliwość .

Jesteśmy wychowawcami i nauczycielami (a każdy nauczyciel wychowuje), którzy nie od wczoraj znają swój pedagogiczny fach. Dysponujemy dużą wiedzą i sporym doświadczeniem, doskonalimy się, dzielimy dobrymi praktykami. Mamy wokół siebie wielu życzliwych ludzi
i pomocnych organizacji. Jestem święcie przekonany, że wspierając się
i zgodnie współdziałając sprostamy bezprecedensowemu  wyzwaniu, jakim jest powrót do szkół po kilkumiesięcznej przerwie.

A poza tym, jak to pisała nasza poetessa Agnieszka Osiecka: „Świat nie jest taki zły, świat nie jest wcale mdły. Niech no tylko zakwitną jabłonie!”.

                                                       Z wyrazami szacunku i serdecznością

                                                                              Roman Kowalczyk   

                                                                       Dolnośląski Kurator Oświaty

ORGANIZACJA PRACY W TRYBIE HYBRYDOWYM
poniedziałek, 17 maj 2021 06:09

Od 17 maja do 28 maja uczniowie klas IV - VIII pracują w trybie hybrydowym. Plan lekcji nie ulega zmianie, dzieci uczą się naprzemiennie: jeden dzień w szkole, jeden dzień zdalnie z domu.

WYKAZ KLAS UCZĄCYCH SIĘ W SZKOLE W DANYM DNIU

WITAJ MAJ,TRZECI MAJ!
czwartek, 29 kwiecień 2021 11:18

Nasza Ojczyzna w swej długiej historii

przeżywała wiele wzlotów i upadków.

Po czasach kryzysu i zniewolenia,

3 maja 1791 roku Sejm Czteroletni

zatwierdził szereg reform i uchwalił nową konstytucję. 

To istotne wydarzenie nie może być zapomniane,

więc co roku w naszej szkole z nostalgią przypominamy sobie

o tych doniosłych i jakże ważnych wydarzeniach. 

W trosce o pamięć dla tego historycznego wydarzenia

oraz kształtując patriotyczne postawy młodego pokolenia

dzieci z Oddziału Przedszkolnego pięknie recytowały

wiersz Włodzimierza Domeradzkiego "Ojczyzna",

a opiekunowie SU przygotowali tablicę dekoracyjną 

upamiętniającą to ważne wydarzenie. 

Ten wyjątkowy dzień niech przypomni nam wszystkim,

że właśnie dzięki odwadze i poświeceniu naszych rodaków,

my możemy dzisiaj żyć w wolnej, niepodległej i demokratycznej Polsce. 

List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty do Dyrektorów i Nauczycieli
poniedziałek, 12 kwiecień 2021 11:53

Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

 

Od ponad roku mierzymy się z bezprecedensowym wyzwaniem, jakim jest pandemia koronawirusa. Codziennością szkół, a w ostatnich tygodniach także przedszkoli stało się nauczanie zdalne. Co najmniej do 18 kwietnia br. przedszkolaki i uczniowie zostaną w domach. Trzecia fala pandemii utrzymuje się na wysokim poziomie, zajętych jest osiemdziesiąt kilka procent łóżek w szpitalach, podobnie rzecz się ma z respiratorami. W najbliższych dniach będą się ujawniać skutki społecznych zachowań w czasie Świąt Wielkanocnych. Trudno się dziwić, że w tej bardzo poważnej sytuacji podejmowane są decyzje o utrzymaniu obostrzeń w różnych obszarach życia gospodarczego i społecznego, w tym w oświacie. Z drugiej strony przyspiesza akcja szczepień, rząd deklaruje, że do końca czerwca zaszczepieni zostaną wszyscy chętni. Dobroczynnym efektem szczepień milionów Polaków stanie się odporność populacyjna co pozwoli na powrót do normalności.

Dziś nie sposób precyzyjnie określić terminu powrotu do nauki stacjonarnej. Odpowiedzialnie można stwierdzić jedynie, że powrót ów – skorelowany z liczbą zachorowań i sytuacją w służbie zdrowia – powinien być możliwie szybki i rozpocząć się od najmłodszych (przedszkola, klasy 1-3 szkół podstawowych). Jest szansa, że stanie się tak jeszcze w kwietniu.

To wszystko oznacza, że przez  najbliższe tygodnie, a może i miesiące do zakończenia roku szkolnego 2020/2021 będziemy kontynuować nauczanie na odległość. Jak nigdy potrzebna jest systematyczność, wytrwałość i konsekwencja.

Gorąco dziękuję Koleżankom i Kolegom za ofiarną pracę i zaangażowanie, za serce wkładane w podejmowane działania. Wiele wskazuje na to, że w walce z pandemią koronawirusa jesteśmy na ostatniej prostej – choć będzie to długa prosta. Na finiszu potrzebny jest największy wysiłek i mobilizacja, na ostatnich metrach daje się z siebie wszystko. Dziękując raz jeszcze proszę o codzienną, rzetelną, z pasją wykonywaną pracę. Jako że długotrwała izolacja przynosi negatywne skutki psychiczne w szczególności proszę o częste komunikowanie się z uczniami i rodzicami. Proszę o zwielokrotnioną empatię, serdeczność i życzliwość. W szczególności polecam uwadze Koleżeństwa relacje z  uczniami niepełnosprawnymi, mającymi trudności w nauce oraz z rodzin dysfunkcyjnych, a także z uczniami zdającymi w tym roku egzaminy (maturalny, ósmoklasisty, zawodowy).

To my, kadra pedagogiczna, odpowiadamy za wykształcenie i wychowanie młodego pokolenia. Wyposażamy je w umiejętności i wiedzę, kształtujemy charaktery, formujemy osobowości. Dodajemy odwagi i skrzydeł. Nam nie wolno opuścić rąk i ustać ze znużenia. My musimy być mocni, zdeterminowani i wytrwali. Wtedy wygramy z przeciwnościami losu i wypełnimy naszą misję.

Upalnym, pamiętnym latem 1980 r. szeroko po Polsce rozlała się fala strajków. Polacy podnieśli się z kolan i zbuntowali przeciw komunistycznej władzy. Rodził się nienależny, samorządny związek zawodowy oraz wielomilionowy ruch społeczny o pięknej i zobowiązującej nazwie „Solidarność”. Na murze okalającym Stocznię Gdańską w sierpniu 1980 r. strajkujący robotnicy umieścili napis: „Tylko solidarność i cierpliwość zapewnią nam zwycięstwo”. To przesłanie jest wyjątkowo aktualne. W chwilach próby weźmy je za własne.

Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia

Roman Kowalczyk

Dolnośląski Kurator Oświaty